søndag 10. juli 2011

SYNDERE I SOMMERSOL

Jeg sitter på en gresk balkong, på gamle ærverdige Hotel Aliki på en av de fineste av alle greske øyer - Symi, en times båttur fra spetakkelparadiset Rhodos.
Her senker freden seg mens ettermiddagen skrider stille fram, gamle damer går arm i arm langs bryggene, noen drikker espresso nede på kaia som ligger tre meter rett under føttene mine, og kokken på La Vaparetto holder på å steke noe som lukter som en hel gris.
Selv sitter jeg med kaffe, og en bukett rosmarin som jeg stjal i en hage for litt siden, står i en mugge på det lille blå bordet, og min kjære sover i varmen.
Hadde egentlig ikke noe å blogge om, ville bare melde om at life is more than good, og gårdagens Dagbladet blir det siste på lenge, my oh, for ei blekke.
Etterpå skal vi klatre de 499 trinnene opp til toppen av byen, spise en gudegod middag på Vaparetto, og sitte på balkongen i natt og se på fløyelshimmelen, nei, nå gir jeg meg før språkblomster og adjektiver tar helt av.
God sommer! kvinner og menn, ladies and gangsters, ok, jeg logger meg ut i livet.
Ha det!

2 kommentarer:

  1. Verden nytes av og til best uten dumme avisoverskrifter fra hjemlandet. Koble helt ut, og kom heller brun, fin, avslappet og "uvitende" hjem igjen. Så kan du jo heller velge hvilke gamle overskrifter du vil oppdatere deg med. Kos deg, og god sommer ønskes fra (for øyeblikket) regnfulle, men meget varme Karasjok.

    Klem :)

    SvarSlett