tirsdag 8. mars 2011

AHMED VASKER DRITTEN ETTER OSS

Våkner, skrur på radioen, setter på kaffen.
P2 forteller om alt for høy kronekurs, og at norske mydighetene har sendt ut skattekort til mennesker som ikke har oppholdstillatelse i Norge, og at disse har vært så "frekke" at de har tatt seg vaskejobber.

Jeg mener, hvorfor sender man skattekort til mennesker som ikke har lov til å bruke det som billett inn til arbeidsmarkedet?
Men statsekretæren sier iherdig at dette skal/kan ikke staten klandres for, dette burde disse vaskehjelpene ha forstått selv!

På den annen side sier arbeidsgiverne at det er komplett umulig å få etnisk norske til å ta vaskejobber, så derfor må man ty til, ja, gråsone-markedet...

Ja, for det er ikke lenger vanlig at nordmenn tar servicejobber.
Svenskene har tatt over restaurantene, tyrkere, pakistanere og arabere kjører oss rundt i trikk og buss, for ikke å snakke om hvor sjelden man støter på en hvit taxisjåfør.
Rimi, Rema og Kiwi bruker nesten bare fargede for å ta unna kassakøene, og de papirløse vasker dritten etter oss her i verdens beste land.

Selv vurderer jeg en polsk eller arabisk vaskehjelp her hjemme, for jeg og min kjære er så opptatt av karrierene våre at vi ikke har tid til å vaske.
Selvfølgelig kan det hende at den jeg hyrer til oppgaven er en kriminell papirløs terrorist, men WTF, den sjangsen må jeg ta - for om det skulle gå av en bombe i stua, er hybelkaniner og andre zologiske tvilstilfeller en saga blott...
Uansett, noen må ta dritten etter oss, og selv har vi jo ikke tid...
Og snart er det endelig helg, jeg og min kjære har en plan om å finne ut av om vi egentlig har noe liv, for alt går i turbofart her om dagen, skjønner?
På toppen av det hele tok et takras med seg parabolen.
Bare elendighet, so to speak.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar