torsdag 24. mars 2011

FRP OG HOMOENE

Jeg blir av og til beskyldt for å generalisere her på denne bloggen, ok.
Jeg tar den, men i korte bloggtekster må man sette ting på spissen for å få litt oppmerksomhet, det er tusenvis av bloggere der ute, og om man blogger, vil man gjerne bli lest...

I dag tenker jeg på FRP og homoene.
Nå har FRP og landet ellers fått en delikatesse av en sak i fanget.
Og heksejakten på Siv Jensen og FRP er i gang. Visste hun, hva visste hun, og når visste hun hva? Voff voff voffer tabloidbikkjene?

Det ligger denne blogger fjernt å skulle forsvare FRP for noe som helst, men jeg reagerer på to ting:
Skadefyden over det som har hendt, og at partifeller sier: "han som var så positiv, så proff, så til å stole på" osv - så blir dette på en måte vridd til at slike egenskaper ikke er det man vanligvis forbinder med homofile.
(det kan leses mellom linjene i tusenvis av hat og støtteerklæringer på nettet)

Homo? Ja, for det er det denne politikeren er, en ganske vanlig homo som har vært jævlig dum. Og nå hjelper det ham lite at partiet hans er enda dummere, at partilederen stikker hodet i sanden i håp om at dette skal forsvinne.
Men Siv Jensen og hennes rådgivere burde vite at slike ting ikke blir borte, de vokser seg større for hver dag partiet er handlingslammet eller taust, og for Birkedal er det ingen nåde, han skal vekk, og partiet skal reise seg, atter en gang...

Tenk så enkelt det hadde vært for Siv Jensen om hun hadde sagt:
"Vi må revurdere og justere vårt syn på homofili, vi har erfart og erfarer stadig at de også finnes midt i blandt oss!"
Men Siv Jensen kan ikke det, hun må tekkes sine prippmoralske "teaparty-velgere" - så hun fronter en holdning til homofili som i den ytterste konsekvens fører til at hennes egne er tvunget til å gå under jorden, drive med snusk og filme unge gutter i dusjen osv...
(Jeg må atter en gang tilføye at jeg på ingen måte er for seksuelle overgrep eller handlinger mot mindreårige!!!!)

Selv var jeg ung i en tid da homofile snek seg som grå skygger rundt i parker og på hemmelige klubber. De tider er, for de fleste av oss, takk Gud over.
Men i FRP er det fremdeles slik at om du smugspiser av den ulovlige kakeboksen må du bare håpe på ikke å bli tatt på fersken med buksene nede.
Eller smart nok til å dekke sporene etter deg.

Eller, aller enklest, stå fram som den du er, og leve i et forhold med den du elsker.
Men for få til det, må du, som det ser ut nå, skifte parti...
Jeg ønsker deg i såfall velkommen over på den andre siden.
For friheten finnes her ute, og vi er mange som har kjempet for den i mange tiår...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar