onsdag 18. mai 2011

RIK ELSKER SØKES!

Jeg søker deg.
Du styrtrike mann eller kvinne.

Du behøver ikke være høy og mørk, ha fyldige lokker, silkemyk hud eller nøttebrune
"bedroom eyes". Ei heller være pen i tøyet, ha blekede tenner og dyre vaner;
Og du trenger ikke komme med konfekt og tulipanbukett på døren, nei, slett ikke..

Jeg krever bare at du har mange penger, og at jeg får tilgang til dem!
Vi trenger ikke å ha sex, vi kan bare snakke oss gjennom nettene, men vi kan selvfølgelig la omverdenen tro at vi har har masse sex, men la vær å fortelle at vårt forhold er rent platonisk.

Jeg elsker menn og kvinner med penger.
Det er bare en liten klausul.
Og det er at du lytter til meg, gir meg penger for å realisere drømmene mine, og at du ordner det helt ubyråkratisk. For jeg hater papirer, søknadsfrister, avslag og mennesker som ikke leser scenetekstene jeg sender dem.

Når jeg sier: "Jeg vil spille Shakespeare om sommeren, på natten, ute på Hovedøya" sier du "Flott elskede har har du ti millioner!" og når jeg sier "Jeg vil redde den lille musikkskolen på det forblåste stedet jeg kommer i fra!" sier du "Vel, la oss dra dit å se kjære!"
Og så drar vi dit, og når du har sett den lille jenta i grønn kjole som synger så vakkert, som kanskje er den nye Sissel Kyrkjebø, skriver du en sjekk (ja jeg vil at du skal være gammeldags og bruke sjekker) og gir den til stedets ordfører, sier at pengene er øremerket musikkskolen.
Og når jeg sier: "Jeg har skrevet 14 helaftens teaterstykker kjære, men ingen av de store teatrene i hovedstaden vil spille dem" da stryker du meg mykt over pannen og sier; "Men lille venn, jeg bygger et eget teater til deg, og der skal de bare spille dine stykker!"
Og så lager du kaffe og alt er solskinn.
Eller kanskje vi tar en tur på Ekeberg-restauranten og sitter tett sammen og ser utover Oslofjorden - som du vil kjære...

Du kan godt stemme Høyre, Venstre eller Frp, til og med AP eller SV, det spiller ingen rolle, bare du har penger, og lar meg bruke dem.
For jeg er kunstner skjønner du elskede, og jeg trenger så sårt til litt penger.
Selv er jeg en godt brukt mann på 55, ganske slank og passe pen (har noen sagt).

Håper du ikke synes jeg er kravstor.
Ring meg da?
Jeg står i katalogen...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar