torsdag 28. april 2011

CAT-WALK THE LINE

Jeg veier akkurat det samme som i fjor sommer, eller litt mindre faktisk.
Og klærne jeg kjøpte i fjor, stort sett str L passer fremdeles.
Vel, i dag har jeg trosset prøveroms-angsten, gått inn på Zara i Bogstadveien for å kjøpe meg noen lette sommerskjorter før avreise til de greske øyer på søndag.

Uten å tenke rasket jeg med meg et knippe i str L og gikk inn i terrorkammeret med speil i alle himmelretninger, og tredde den første over hodet, eller det var bare så vidt jeg fikk hodet gjennom åpningen, men etterhvert så fikk jeg dratt den nedover mitt svette og vinterbleike legeme, puh - og speilet avlørte en tragedie, en dårlig stappet julepølse...

WTF?
Jeg fór ut i butikken igjen og hentet et nytt knippe i str XL, men nei da! samme resultat, og nederlaget var et faktum da jeg innså at selv str XXL var som å få et trangt kondom tredd nedover hele overkroppen.

Jeg gikk rasende ut til disken der en sur og gretten afroamerikansk dame sto og hang, gallsur, som vi sier i Nord-Norge der jeg kommer fra.
"Hva skjer?" spurte jeg "disse skjortene er mindre enn i fjor!"
"Det har jeg ikke hørt noe om!" pep hun.
Jeg gikk tettere på henne. Hun stirret på meg med vakkert ravblikk.
"Om du ser på merkelappen, så står det "slimfit" - det betyr at det plagget er for tynne mennesker."
Vel, takk skal du faen meg ha!

Nederlaget nådde sitt absolutte laveste punkt når jeg litt senere snek meg inn på Dressmann som en grå katt i redsel for at homsefiffen i Bogstadveien skulle se meg, for Dressmann er "gubbebutikken" over alle "gubbebutikker"
- og der handler ikke vi kultiverte menn i vår beste alder, så det så...!
Men akk, der er str L for en mammakjole og regne!
Jeg så ut som en blanding amerikansk turist og en overvintret punker der jeg sto med sølvøreringer og fancy sneakers...

Så moralen er:
Bruk skjortene fra i fjor, det er like hele og fine!
PS. Uten at jeg skjønte hva som skjedde, endte jeg opp på Baker Hansen og trøkte i meg to skoleboller med eggekrem og melis.
Og om to dager reiser jeg ned til feta-helvetet ved Egerhavet.
Men neste sommer, når du kommer, da skal jeg være like tynn som Anna Anka!
Eller enda tynnere!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar