lørdag 20. februar 2010

GULL

GULL!
*
Hver gang jeg klager over at det er mye sport på fjernsynet blir mine mannlige arbeidskamerater på teateret litt sånn lettere irritert, de ser på meg med det store kublikket, du vet det melkehvite blikket, langt og tåmodig, stakkars disse homoene som bare liker fashion og triste gråtefilmer, skjønner?
*
Jeg har overhodet ikke noe i mot sport, slett ikke.
Men det er grenser for hvor mye jeg makter å engasjere meg i Nortug's lilletå, Marit Bjørgens eventuelle feber eller curlinglagets klovnebukser.
Ok, at selveste baron von Bulldog mener at disse famøse buksene kunne gått rett inn på catwalken i Paris er jo litt morro da?
*
Gull, gull, gull!
Gulljakten er i gang!
Selv MGP-Didrik får være i fred, svinepest og muslimer blekner i forhold til det som forgår i mildværet i Canada, for Norge er best når det gjelder, ja da!
Vel, i går måtte selveste Tiger Woods stå skolerett foran et tårevått USA på grunn av sin utroskap, og rommet for topputøver blir stadig mindre.
Du skal være plettfri, uten lyter, sunn og frisk, selv om dopingspøkelset stadig skrangler i skapene verden rundt.
*
Som jeg ikke makter (selv om jeg er homo) å ta MGP-sirkuset på alvor, makter jeg ikke å ta dette sportshysteriet på alvor.
Men kjære vene, jeg kan la meg rive med, det er ikke det.
Men hvorfor må vi se alt dette om og om igjen?
Først sender NRK et program om "Å, nå gleder vi oss dere!" -
"Og Marit - NORGES ÆRE HVILER PÅ DINE SKULDRE!!!"
Så kommer selve sendingen, og til slutt skal "vi snakke i timesvis om hva som gikk galt, eller hvorfor det gikk SÅ bra!" - og helt til slutt skal bestemødre og tanter få blomster på døra av kongelig norsk fargefjernsyn, tra la la...
Og så skal vi le litt sammen av klovnebuksene til curlinglaget, for våre helter skal ikke stikke seg ut på den måten, de skal ha små blå anorakker med små norske flagg, de skal ikke være "gøyale klovner" på isen.
Jeg husker siste OL da en ung programleder hadde på seg en litt rocka jakke i OL-studioet, og det fikk han mye pepper for, han så jo ut som en "useriøs metroseksuell" og det skulle man ha seg frabedt, ja da....I sporten er det kun fruene som kan smykke seg med glitter og paljetter, forkynte fru Victoria Beckham på amerikansk tv i går natt, så det så!
Hun burde vel strengt tatt holde kjeft om metroseksuelle menn?
*
Puh, snart er det over, og vi skal igjen få "lettere" nyheter som at en forvirret ung mann vil ha steining av homofile og det som verre er. Det skal bli vår og MGP!
Men steine homofile?
Jeg sier som Linn Skåber sa det på Nytt på Nytt i går:
"Hvem skal fylle setene i Telenor Arena da?"
Ha ha, neppe mange blå anorakker med rev på kragen den kvelden.
Men gull? Mye mulig at Didrik henter hjem gullet!
MY HARD IS YOURS DIDRIK BABY!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar