søndag 7. februar 2010

MGP SIRKUSET ER I GANG!

OSLO SPEKTRUM I GÅR.
*
Så var det Didrik som vant! Ja, hvem ellers?
Per Sundnes hadde sin store kveld i går, med tversover-sløyfe og utsøkt fjong i tøyet, infam som en liten buktaler-dukke sto han og steppet på den store scenen av ren MGP-glede...
Jeg tror han, som så mange av oss hadde satt alle pengene sine på den store stemmen fra Skien.
Og Didrik tok seieren hjem, til siste høye tone.
Tenk at gamle ærverdige Barrat-Due er blitt hovedleverandør til MGP-sirkuset.
*
Jeg er sånn passe engasjert i MGP.
Jeg er ikke en av disse homoene som sitter i sofakroken stivpyntet med bløtkake, stjerneskudd og poengskjema, og med et tyvetalls faghags hvinende i bakgrunnen.
Men i går ble det tyst i stoga når godklumpen sang.
*
For i går ble en stjerne født.
Jeg tror dette bare er den spede begynnelsen på en enorm karriere.
Tror nok også at diverse teatersjefer heiv seg på google og 1881 for å ha alle data klare for en eventuell telefonsamtale om en hovedrolle i en musikal i neste sesong.
*
For her kommer arvtakeren etter Jan Werner, her kommer svigermors, og for alt jeg vet, svigerfars drøm inn på scenen, vakker, elegant, og med en stemme av verdensklasse.
*
Om "My heart is yours" var den beste låta tror jeg kanskje ikke, men Didrik er en hel pakke.
Han har det som behøves; stemme, tekstforståelse, eleganse og good looks.
(det siste er viktig i denne sjangeren)
Men GRATULERER! Kanskje mest til Barrat-Due.
Det skader ikke at en utøver har lært seg faget det er å stå på en scene.
*
Så får det heller være at pressen var mest opptatt av hvordan Didriks drømmedame ser ut.
Sent i natt svarte han pressen:
"Hun er en blanding av Jessica Alba og mamma, som forøvrig lager noen sinnsykt gode tacoboller!"
Men helst ville han snakke om seieren, musikken.
For det er jo det MGP handler om.
Endelig!
*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar