mandag 4. oktober 2010

HVA FAEN ER DET MED TABLOIDENE?

Jeg har sluttet å lese VG og Dagbladet. Jeg blir porøs i hodet av det.
Selv ikke Lørdagsmagasinet kan lokke meg til aviskiosken.
Det ene nedrige oppslaget overtar for det andre.
Jeg orker ikke mer sludder og fjas.

I løpet av det siste året har vi overlevd svineinfluensa, askeskyer, monsterflått, mordersnegler og marihøner som når som helst kunne begynne å knaske på husene våre...
Med storslegge og dødsalvor forteller tabloidene hver eneste dag hva vi må passe oss for, alt vi i verste fall kan komme til å dø av i nærmeste framtid.

Og nå er det terror.
Nå er det farlig å vandre under Eiffeltårnet eller ta en kaffe ved spansketrappen i Roma.
Pressen sier at vi må være årvåkne når vi beveger oss i store byer i utlandet.
Og jeg tenker; skal jeg bli redd nå?
Jeg som skal både til Paris og New York før jul?

For, det ble ikke som VG spådde om askeskyene, at de skulle lamme verden i flere måneder, ja,
det skulle regne glassbiter over Norge i to til tre år.
Ei heller slo svinepesten til, 13000 nordmenn døde ikke, og jeg har ikke sett snurten av den livsfarlige marihøna som skulle spise opp huset mitt.

Så VG og Dagbladet, er dette også bare kødd, eller skal jeg bli redd?
Skal jeg avlyse alle mine reiser i påvente av hva dere bestemmer?

Jeg blir så fortvilt. For dere vrenger og vrir på alt.
I VG i dag (på nett) for jeg kjøper ikke papiraviser lenger - hakka dere løs på stakkars Mia Gundersen Leliënhof fordi hun har engasjert seg i TV-aksjonen og spilt inn en single - og fikk det til å bli at "MIA PRØVER SEG SOM POPSTJERNE - IGJEN"

Kjære VG, det er jo ikke det Mia prøver på.
Hun prøver bare å støtte en sak, vise litt empati for noe hun tror på - og så bretter dere henne ut med puppe og rollebilder som ikke vedkommer saken. Ta dere sammen for faen!

Ville dere skrevet:
JONAS GAHR STØRE PRØVER SEG SOM UTENRIKSMINISTER - IGJEN!
Og lagt ut noen bilder av ham i badebukse under en palme i syden med en paraplydrink i den ene hånden og to blondiner ved føttene?
Før var det Se&Hør som gjorde slike ting...

Til saken.
Selvfølgelig kan det smelle i Paris eller Roma.
Men VG og Dagbladet - om det blir farlig Europa, ja hva da?
Nå når alle ordene er brukt opp, og bokstavene på forsidene alt for lenge har vært store som franske baguetter, skal vi fremdeles tro på dere?

Men for all del, det ville jo blitt et flott oppslag om en norsk kjendis havnet i et terrordrama i utlandet.
SE DE PRIVATE BILDENE FRA "SKAL VI DANSE?-PREBENS TERRORDRAMA!!!!!!

Selv har jeg et råd til dere alle:
Pass deg for tabloidene, du blir et paranoid nervevrak av dem!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar