torsdag 16. juni 2011

SOM MED EN PISTOL MOT TINNINGEN

Ofte, når jeg hører på nyhetene, får jeg følelsen av å ha en pistol mot tinningen.
Her en noen dialogsnutter fra siste agurk-uker:
(Siden jeg er dramatiker har jeg skrudd litt på dramaturgien, og gitt journalistene litt større ordforråd)

Hallo?
Hallo!
Hvorfor var ikke Telenorsjefen hjemme da mobilnettet lå nede?
Han var i Danmark.
Hvorfor det?
Han feiret en venn som fylte 50 år?
Hvorfor?
Fordi han var invitert. (for faen)
Men hvorfor var han ikke hjemme?
Han var i Danmark!
Skal ikke en sjef være hjemme når KATASTROFER inntreffer?
Jo, men nå var han altså i Danmark!
Hvorfor var han det?
Det har jeg sagt!
Men skulle han ikke ha vært hjemme?
Muligens, men nå var han altså ikke det!
Vil dette få følger? Må sjefen gå?
Nei, det tror jeg slett ikke!
Hvorfor ikke det?
Vi fant jo ut av det.
Men er ikke dette sjefens skyld? Er han ikke ansvarlig for dette?
Nei, det er han ikke.
Å? Er det lederproblemer i Telenor?
Nei.
Hvorfor ikke?
Jeg forstår ikke spørsmålet...
Kilkk.

(Konklusjon: Sjefer må aldri reise noen steder, og vi får penger igjen for den perioden telefonen ikke virket)

*

Hallo?
Hallo!
Er det nå slik at dere råder folk til ikke å spise morderagurken?
Nå er det ikke vi som har kaldt agurken for morderagurk.
Men er ikke agurken farlig?
Det vet vi ikke!
Men dere mener at det er den tyske agurken som er farlig?
Det har vi ikke sagt!
Hva med bønnespirer? Råder dere folk til å unngå dem?
Vi råder bare folk til å vaske hendene før de lager og spiser mat.
Hvorfor snur dere nå, i går var agurken smittekilden?
Det har vi ikke sagt!
Hva er det eksakt dere sier da? Dere kan ikke hoppe fra agurk til bønnespirer?
Vi jobber med saken, agurken er sjekket ut av saken.
Ok, da er det altså bønnespirene?
Det vet vi som sagt ikke!
Hvem kan stilles til ansvar for dette?
Jeg forstår ikke spørsmålet...
Klikk.

(Konklusjon: Agurken er foreløpig sjekket ut av saken)

*

Hallo? Er det NRK-sjefen?
Ja, det er det.
Hvordan kunne dere la TV2 snappe OL-rettightene rett foran nesen på dere?
Vel, nå var det vel ikke akkurat slik det foregikk.
Men TV2 fikk dem?
Ja, det gjorde de. Gratulerer til TV2.
Og nå vil du sitte med hendene i fanget å se på at P4 snapper radiorettighetene?
Ha ha, nei, det vil jeg ikke.
Men hva tenker du å gjøre da?
Dette er et for stort spørsmål til at jeg kan gi deg et vettugt svar på stående fot.
Vil dette svekke NRK som allmennkringkaster?
Det vet jeg ikke:
Vil dette få følger for deg som sjef?
Det tror jeg ikke. NRK har er bredt tilbud til sine seere.
Men ikke OL?
Ikke OL, ikke de to neste i alle fall.
Klikk!

(Konklusjon: Vi får ikke OL, men kan stirre på hurtigruten i 5 og et halvt døgn)

*

Hallo?
Oh shut your face motherfucker!!!

Det er Franz Kafka!
Who cares?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar