lørdag 1. mai 2010

ALT FOR NORGE?


Jeg ser dette joggende folket, alle menneskene i dyre tekstiler som løper så søle og slaps står rundt dem. Ski og staver, joggesko og brodder, fort, fort, forover skal de, til hva?
Jeg tenker; det går da an å trene hjernen også, eller?
Lese en bok, løfte blikket, reise, utvide sin horisont?
*
I dag kom jeg over en snodig gruppe på Facebook;
"Vi som er IMOT at innvandrere får gratis førerkort!!!!"
Jeg tenkte, jøss, hva er dette?
Jeg klikker meg innover i dette freakshowet av en gruppe.
Finner en blogg av en som heter Simonsen.
Jeg leser bloggen, jeg skummer kommentarene, og jeg forstår at jeg har vært veldig naiv.
Selvfølgelig visste jeg at fremmedfrykt var for oppadgående i dette lille fjordhølet av et land, men at det var så ille ante jeg ikke.
Noen av disse innleggene er jo direkte krenkende og burde få et rettslig etterspill?
Dette er langt forbi den slemme rappelåta om CP og funksjonshemming som fikk hele Norge til å ga av skaftet i går!
Dette er rassisme i verste betydning, hør her!
"Ja, la disse snylterne få gratis førerkort, så kan de ta bilen som de helt sikkert har sjælt og kjøre inn til byen så vi skikkelige folk kan bli kvitt dem her ute på landsbygda!"
"Stopp diskrimineringen av etnisk norske nordmenn!!!!"
Og det som sjokkerer meg mest er at folk jeg er "venner" med på Facebook har meldt seg inn i denne lugubre gruppa!
I går sang noen på radioen: "Dans som om du har CP!" og låten ble trukket tilbake.
I dag står det på nettet:
"Gratis førerkort til disse kriminelle? Nei, gi dem en flybillett og send dem på hue og rævva ut av landet. Vi vil ikke ha disse svina her!!!!"
Folk som skriver dette lider også av en funksjonshemming.
Mulig de går på to bein, men hjernen er parkert i en rullestol, og hjertet?
Jeg er rystet langt inn i min sosialdemokratiske sjel.
Jeg sier som August Strindberg:
"Det er synd på menneskene!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar