søndag 20. desember 2009

EN JULESANG

EN JULESANG
*
Ikke syng om Jesus, ikke syng om Gud
Ikke syng om frelse eller engleskrud!
Ikke syng om nagler eller tornekrans
Ikke syng som korset
Syng om kråkedans!
*
Kråkene som hakket,
kråkene som åt
øyne fra en frelser,
synet fra en sønn
Syng om mennesker som hylte, ropene som låt
Om blod som dryppet stille, mødrene som gråt
*
Ikke syng om nåde, ikke syng om lønn
Syng en sang om tørken i barmhjertighetens brønn
Ikke syng om sønnen som gudefaren svek
Syng en sang om månen som henger hvit og blek
*
Over alles ansikt nå i juletid
Over alle kriger og soldatens strid
Syng en sang om gleden, syng en sang om takk
Om ydmykhet og omsorg
Om drømmene som sprakk
*
Syng sanger for oss mange, som stadig farer vill
Som stenger sinn og tanke og legger smerte til
hos dem som ligger våkne under krigens bomberegn
- mens vi mumler våre bønner og leter etter tegn
*
Syng stille for poeten
som strever ved sitt bord,
som spisser penn og tanke om julefred på jord
Han vet det ikke nytter;
det er for sent for ord
*
Sven Henriksen
2009

1 kommentar:

  1. Jeg har mye glede og spenning i meg, jeg er torpey clare, var lykkelig med ekteskapet mitt, ikke før mannen min begynte å høre på sladder om at jeg ikke var tro mot våre ekteskapelige løfter, jeg prøvde å få ham til å forstå at de var sladder og løgner, men han mistet kjærligheten, tilliten og tilliten til oss. Så vi ble irriterende par, og deretter fylte for skilsmisse, senere ble vi skilt. år etter skilsmissen vår prøvde jeg å leve et normalt liv uten ham, men jeg kunne ikke, så jeg begynte å søke hvordan jeg kunne få tilbake eksmannen min, så ble jeg henvist til, BaBa ogbogo en flott og høyst åndelig mann som kastet en elsker å stave på meg og fikk EXen min tilbake til meg. Jeg er overveldet, så jeg slipper kontakten hans her for de som har problemer med ekteskapet og ekteskap, så han kan hjelpe med gode gjerninger. E-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com. Eller whatsapp-nummeret hans ... +2349020168697. Ta kontakt med ham, se hvor flott og mektig han er. Hjelper også i disse sakene ...

    (1) Stopp skilsmisse.
    (2) End Barrenness.
    (3) Lykke til stave.
    (4) Ekteskapsformulering.
    (5) Bli kvitt åndelige problemer.

    SvarSlett