fredag 26. mars 2010

EN LITEN VAREOPPTELLING..

Av en eller annen grunn har jeg en slags sjelelig oppdatering ved hver høytid.
Og siden høytidene kommer stadig tettere, det var jo jul i forrige uke synes det som, utsetter jeg sjelen oftere og oftere for de tilgjengelige virusprogrammene som finnes på markedet.
For lampene blinker hele tiden, fra den eller den!
"Det er bare tre dager igjen før harddisken din ikke lenger er beskyttet!!!"
Så man laster inn ny beskyttelse, oppdaterer seg etter beste evne.
*
Går det bra? er det spørsmålet vi oftes stiller mennesker vi egentlig ikke orker å prate med.
Vi haster forbi dem på gaten, en kollega, en fjern bekjent, går det bra, hva gjør du for tiden, jasså sier du det, så gøy! du - jeg må fly - der er så mye på denne tiden vet du!
Og etterpå, litt senere, tenker du på det du så i øynene hennes, i det nedslåtte blikket hans, de trøtte dragene rundt munnen, men du orker ikke å ta det innover deg, det er jo påske, min påske, nå er det min påske, min lykke, mitt ve og vel jeg skal tenke på...
Du tenker ikke på de som henger på Facebook og Twitter om natten, som sender små signaler ut i cyberspace, som taster, stalker venner som egentlig ikke er venner, men en bunt navn vi samler opp på den blanke veggen vår, den vi pusser for å fortelle verden at vi jobber, vi har det SÅ stresset, vi henger med, ja da...
Jeg har 1100 venner på Facebook, men jeg kjenner kanskje bare 50 av dem, så...
*
Nei, jeg sitter bare her og oppdaterer meg, kommer i takt med meg selv.
Kofferten er pakket, svigermor og vidda venter.
I am leaving on a jetplane.
Så, til alle dere 1100 venner:
HA EN FIN PÅSKE.
LIVET HADDE VÆRT MYE MER STUSSELIG UTEN DERE!
BABY, NÅ LOGGER JEG MEG UT I LIVET.
BLIR DU MED?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar