lørdag 6. mars 2010

HVITE PELSDOTTER I BOGSTADVEIEN?

**********
For et par år siden ringte jeg politiet!
Jeg ville rapportere en merkelig sak...
For på vei hjem fra byen oppdaget jeg at det vrimlet av hvite kaniner i Bogstadveien!
Horder av søte små pelsdotter som virret rundt mellom parkerte biler og søppeldunker.
*
Politiet svarte bryskt at de skulle sjekke ut saken!
Og det var da jeg fikk idéen om å ringe VG, jeg øynet plutselig muligheten til et 1000-tips, skjønner - men VG svarte at jeg burde gå å legge meg fordi det var veldig sent på natten, og at når jeg våknet i morgen ville nok sikkert kaninene være borte, helt sikkert, jeg kunne bare ta det med ro!
Jeg hørte til og med et snev av latter og hånflir i redaksjonen i den andre enden av tråden.
(Det er bare et av disse nøttehodene som har døtta i seg ett eller annet)
Jeg skulle selvfølgelig sagt at jeg sto der sammen med Ari Behn eller en annen A-listet kjendis - så hadde det nok blitt fart i sakene.
*
Vel, et par dager senere sto det en liten notis i Dagsavisen om at 40 kaniner hadde rømt fra en dyrebutikk på Majorstua, mer mystisk enn som så var det ikke.
*
Ok, jeg kommer til saken!
Som du kanskje vet er jeg i Paris for tiden, så jeg skal ikke plage deg med det...
Men her nede går jeg på nettet for å sjekke ut hva som skjer av nyheter hjemme.
Og det har vart 3 SKANDALER av største viktighet i fedrelandet!
Romø(r)en tok jomfrudommen på nye Holmenkollen!
Giske har for tette bånd til kongehuset (vil at Haakon skal sitte i et slags panel)!
Og til sist, men ikke minst:
Nortug, den dritten, har gått rett forbi en journalist uten å ville snakke etter et nederlag i skisporet!
Og verden (les Norge) går av hengslene.
*
Vel, les linken jeg la ut fra Aftenposten i dag.
Jeg trodde et øyeblikk at jeg var blitt gal, at jeg i noen dager har vært landssviker eller simpelten blitt totalt overfladisk fordi jeg ikke maktet å engasjere meg i disse 3 store skandalene, men takk Gud - en enslig svale fra høyreavisen kom med til støtte:-)
*
For hva er det med pressen, med de skrivende nyhets-reporterne?
Hva er det med Marie Simonsen stakkar?
- ok, hun er pålagt å mene noe om alt fra storpolitikk til ruccula-salat hver eneste dag, og selvfølgelig vet jeg som et voksent menneske at det er vanskelig å mene noe hver dag, eller helt vite hva man mener om dette og hint.
Ikke det at jeg har noe personlig i mot Marie Simonsen, slett ikke!
Hun klakker forbi meg på Kampen svært ofte, jeg har til og med sett henne kjøpe petunia og sommerblomster i den lille blomsterbutikken vi har oppe i SV-land på Oslos Montmartre...
Så hun er sikkert et eiegodt mennekse, for all del!
*
Men det er ULV ULV! stort sett hele tiden fra den kanten.
Kan ikke Marie begynne å snoke litt i hvorfor vi kan kjøpe 20 roser hos Rimi-Hagen til 49 kroner når rosene i vår lille blomsterbutikk koster 18 kroner stykket?
Kanskje hun kunne avdekke en riktig horror-historie?
Eller skrive at "så fint at kongehuset engasjerer seg i debatten om Norges framtid?"
Det seiler jo tross alt under den flotte fanen ALT FOR NORGE!?
Eller berømme alle sports-idiotene som ved et trylleslag er blitt feminister!?
Ja, jeg vet at din jobb ikke er å fortelle oss nyhetene.
Din jobb er å fortelle oss hva du mener om dem, så - lett er det nok ikke...
*
Puh, jeg savner Sissel Benneche Osvold, som en gang skrev i en kommentar:
"I dag mener jeg nesten ingenting, jeg sitter her i solveggen, påskeliljene blomstrer, jeg leser John Irving - det kalles leselykke. Ha en god dag!"
Men jeg skjønner jo det kjære dere, slikt selvopptatt pjatt selger ingen aviser.
NO HARD FEELINGS MARIE!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar